Zoals bekend staat bij Daxtrio de klant centraal. Dat betekent dat we continu bezig zijn te kijken waar we onze service en dienstverlening kunnen verbeteren. De digitalisering van het magazijnproces (waarover later meer), de uitbreiding van ons assortiment met veelgebruikte kantoorartikelen, de eigen technische dienst met gekwalificeerd en gecertificeerde medewerkers, onze unieke telefonische helpdesk, allemaal in het leven geroepen om u als klant beter van dienst te kunnen zijn. Sommige net nieuw, andere met een jarenlange historie én ervaring.

Het onderwerp van dit blogartikel is een verbetering welke perfect in dit rijtje past.

Nieuw bestelboek

De afgelopen weken hebben we één van de onderdelen uit het online bestelproces aangepakt en deze nog klantvriendelijker gemaakt: Het Daxtrio bestelboek. Daarbij hebben we geluisterd "naar geluiden uit het veld". Namelijk naar de mensen die veelvuldig gebruikmaken van onze site om de medische verbruiksartikelen, instrumenten en apparatuur voor de praktijk te bestellen.

Tijdswinst

We realiseren het ons maar al te goed, in een huisartsenpraktijk of ziekenhuis is het hollen of stilstaan. Waarbij de momenten van stilstaan niet zijn te voorspellen en vervolgens nooit lang duren. We kunnen het ons daarom ook heel goed voorstellen dat elke vorm van tijdswinst welkom is. Daarom zijn we blij te kunnen melden, dat we het online bestelboek efficiënter hebben kunnen maken. Hierdoor gaat u zeker tijd besparen.

Voorraadbeheer

Maar vanaf nu kunt u met het nieuwe bestelboek ook de voorraad beheren. De eerste keer dat u de nieuwe versie van het bestelboek gaat gebruiken, voert u in de speciale kolom de gewenste veiligheidsvoorraad in. Vanaf dat moment hoeft u in feite alleen nog maar het verschil tussen de inhoud van de voorraad locatie, en het aantal in de Veiligheidsvoorraad kolom in de gaten te houden en dat aantal te bestellen. Het was al mogelijk om meerdere bestelboeken aan te maken en onafhankelijk van elkaar te gebruiken en te beheren, bijvoorbeeld per behandelkamer. Veranderd, om wat voor reden dan ook, de veiligheidsvoorraad van een artikel, dan kunt u dat uiteraard ook weer aanpassen. We hebben de kolom, ook voor uw gemak, zo gemaakt dat deze óp en ván slot kan. Zo wordt de kans op verwarring met de bestelkolom een stuk kleiner.

Efficiënt

Het bestellen zelf gaat vanaf nu ook eenvoudiger. Moest er voorheen per artikel nog én een aantal ingevuld (of aangepast) worden, én een checkbox aangevinkt worden om vervolgens de selectie aan de winkelwagen toe te voegen, nu hoeft u alleen nog maar het aantal in te vullen, de checkbox is komen te vervallen. Artikelen in het bestelboek die een aantal van 0 hebben, komen simpelweg niet in de winkelwagen terecht. De volgende keer dat u het bestelboek gebruikt als basis voor een nieuwe bestelling, staan alle aantallen weer op 0. Het bestelgemak heeft daarmee een enorme stap voorwaarts gemaakt. Dit scheelt 1 klik per te bestellen product, dat lijkt weinig maar de totale tijdswinst kan hierdoor behoorlijk oplopen.

Meer controle

Ook een welkome aanvulling is de mogelijkheid om de volgorde van de artikelen per bestelboek aan te passen. Vanaf nu heeft u zelf de controle over welke artikelen u waar in de lijst wilt hebben en dat werkt veel overzichtelijker. Alle verbandjes bij elkaar? Hardlopende artikelen bovenaan de lijst, of de volgorde van de producten in de voorraadkast volgen? Het is nu allemaal mogelijk.

Wij zijn van mening dat de aanpassingen het gebruik van het bestelboek aangenamer zullen maken en bijdragen aan een efficiëntere bedrijfsvoering. Voor meer informatie over het nieuwe bestelboek en een stap voor stap handleiding bezoekt u https://www.daxtrio.nl/bestelboek.